Tuesday, March 22, 2011
Tassel Hair earrings DIY
I warn you.Today Diy project is super easy with massive impact! And it involves the use of human hair!Wanna know more?
It concentrates all the fashion trends for spring:tassles,neon colours,orange,bright colored dyed hair.
What do you do if you like the bright colored hair trend but you're not so brave to dye your hair and hair extentions are too expensive?Simple,you can wear hair extension as unique tassle earrings!
The pictures are pretty self explainatory about the making,you have only to buy a wisp of colored hair,cut at the desired lenght,i made them very long like 22 cms,cut the paperclip and squeeze the hair in the closure,add hooks and you're done!
Now you own a pair of earrings that you can even style different ways according to your hair!
You can use your straightner and make them curly,wavy or whatever.
Do you like them?
If you do them totally send me a picture :D
Vi avverto il progetto fai da te di oggi è velocissimo ma di grande impatto e per realizzarlo avrete bisogno di capelli umani!
Ne volete sapere di più?
Beh,concentra tutti i fashion trend più cool della stagione primaverile:frangie,l'arancione,i capelli tinti in colori sgargianti,i colori neon!
Che fate se quei capelli tinti di arancione vi piacciono ma non avete il coraggio di tingere i vostri e le extension sono troppo costose?
Beh indossate ciocche di capelli come orecchini,si mischieranno ai vostri capelli per un look davvero unico.
Le immagini vi giudano nella realizzazione del progetto.Tutto quello che dovete fare è comprare una ciocca di capelli colorati,togliere il fermaglio che vi è cucito sopra,stringere i capelli in una piccola chiusura e tagliarli della lunghezza desiderata(io li ho fatti molto lunghi circa 22 cm)Aggiungete i gancetti ed è fatta.
Ora avete un paio di orecchini che potete addirittura mettere in piega come volete,usate la piastra per arricciarli o allisciarli,sperimentate.
Vi piacciono?
Se li realizzate mandatemi una foto! :D
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment