Sunday, September 25, 2011

What if sidereal space was a jewel?



The diamond is something perfect both for its brightness and cut. The necklace was born to emphasize the shape of a diamond, a stone bright as the stars. It is set at the centre with four mirrors reflecting its light around the space. They give a tridimensional dimension to the necklace and they look a little bit like solar panels.
The inspiration is both the sidereal space and the future. The bracelet is obtained with the repetition of a simple shape and it reflects all the rainbow colors when explose to the light.
What do you think of the result?


Il diamante è la perfezione: per lucentezza e taglio. La collana nasce con l'idea di dare risalto alla forma del diamante,una pietra luminosa come le stelle. E' posto al centro della collana con quattro specchi che ne riflettono la luce. Danno tridimensionalità alla struttura e l'aspetto di un satellite. L'ispirazione è sia lo spazio profondo che il futuro. Il bracciale è ottenuto come ripetizione di un elemento base e riflette i colori dell'arcobaleno quando è esposto alla luce. Che ne pensate?

 

the inspiration: satellites, shiny stars, the future,diamonds

No comments:

Post a Comment